Dobre wyniki naszego gimnazjum
W zakładce EWD przedstawiamy analizy wyników szkoły w latach 2014-2016 metodą Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD). Tegoroczne wskaźniki pokazują dobrą jakość kształcenia naszego gimnazjum, a w niektórych przedmiotach ponadprzeciętną. Mamy się czym pochwalić!
Analizę opracował nauczyciel matematyki pan Marek Pośnik.
Wybrany wykres z analizy:
Wskaźnik EWD, matematyka, rok 2014-2016 (szkoła sukcesu).
Warto zauważyć, że nasze gimnazjum jest wśród kliku procent szkół w Polsce, które osiągnęły EWD większe niż +5.
11.10.2015
EWD
Edukacyjna Wartość Dodana EWD
Centralna Komisja Egzaminacyjna:
Wskaźnik EWD dla gimnazjum mówi o tym, na ile wysokie/niskie wyniki egzaminu gimnazjalnego uzyskali uczniowie w porównaniu do gimnazjów w całej Polsce o danym poziomie zasobów na wejściu. Upraszczając, można stwierdzić, że EWD pokazuje różnicę między wynikiem uczniów z testu kompetencji w klasie VI a wynikami z obu części egzaminu gimnazjalnego w klasie III - jeżeli różnica jest dodatnia, to oznacza, że uczniowie dokonali postępu ( szkoła ich"czegoś"nauczyła). Wskaźnik ma charakter względny, czyli służy do porównywania szkół. Wartość dodatnia EWD wskazuje na ponadprzeciętną efektywność nauczania, wartość ujemna na niższą niż przeciętna efektywność.
Na tej podstawie tworzy się pięć modelowych typów gimnazjów i przypisuje do nich poszczególne szkoły:1.Szkoły neutralne.
Gimnazja, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność - uczniowie osiągają wyniki egzaminu gimnazjalnego na poziomie średniej krajowej, a wartość EWD jest bliska 0 - szkoła ani dzieci nie zmarnowała, ani wiele nie rozwinęła.
2.Szkoły sukcesu.
Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania - uczniowie osiągają wysokie wyniki egzaminu gimnazjalnego, a wartość EWD jest dodatnia( im więcej tym lepiej) - do szkoły przyszli dobrzy uczniowie, ale szkoła nie zmarnowała ich zdolności, lecz je rozwinęła.
3.Szkoły wspierające.
Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności- uczniowie słabo piszą egzaminy, ale osiągają wyniki lepsze niż na teście w podstawówce -EWD powyżej 0 ( szkoła "dostaje" słabych uczniów, ale czegoś ich nauczyła)
4.Szkoły wymagające pomocy.
Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania uczniowie słabo piszą egzaminy( do szkoły przyszli uczniowie słabi) , a szkoła niewiele ich nauczyła- wartość EWD poniżej 0
5.Szkoły niewykorzystanych możliwości.
Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania - uczniowie piszą wyżej niż średnia krajowa egzaminy- szkoła dostaje względnie dobrych uczniów, ale nie poprawiła ich osiągnięć z podstawówki - wartość EWD poniżej 0
Szkoły neutralne, to najliczniejsza kategoria gimnazjów. Dzieje się tak dlatego, że zarówno wynik egzaminacyjny, jak i wskaźnik EWD najczęściej przyjmuje wartości bliskie lub niezbyt odległe od średniej.
Pełna informacja CKE o Edukacyjnej Wartości Dodanej na stronie: http://elipsy.ewd.edu.pl/index.php , tam również wyniki EWD za lata 2006 - 2008 wszystkich gimnazjów w Polsce.
EWD gimnazjalne - wskaźniki trzyletnie
Publiczne Gimnazjum w Białobrzegach
Wskaźniki dla okresu 2009-2011
Część humanistyczna
Pozycja szkoły ze względu na wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej.95% powierzchnia ufności dla łącznego oszacowania wskaźników.
1. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009 - 2011 r.
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 342.

Od dnia 13.10.2011 prezentowane są wskaźniki wyliczone w oparciu o nową bazę wyników egzaminacyjnych, zapewniającą lepsze łączenie danych pomiędzy latami. Rozmiar i położenie elips mogły ulec niewielkiej zmianie w stosunku do wcześniej prezentowanych.
Część matematyczno-przyrodnicza
Pozycja szkoły ze względu na wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej.95% powierzchnia ufności dla łącznego oszacowania wskaźników.
1. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009-2011.
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 342.

Od dnia 13.10.2011 prezentowane są wskaźniki wyliczone w oparciu o nową bazę wyników egzaminacyjnych, zapewniającą lepsze łączenie danych pomiędzy latami. Rozmiar i położenie elips mogły ulec niewielkiej zmianie w stosunku do wcześniej prezentowanych.
Wskaźniki dla okresu 2008-2010
Część humanistyczna
Pozycja szkoły ze względu na trzyletnie wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej.95% powierzchnia ufności dla łącznego oszacowania wskaźników.
1. Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2008-2010.
Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 390.

Część matematyczno-przyrodnicza
Pozycja szkoły ze względu na trzyletnie wskaźniki wyniku końcowego i edukacyjnej wartości dodanej.95% powierzchnia ufności dla łącznego oszacowania wskaźników.
1. Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2008-2010.
Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 390.

17.08.2013


By rozum był przy młodości
J.Kochanowski
- Aktualności
- Ogłoszenia
- Publikacje nauczycieli
- Dyrekcja i nauczyciele
- Dokumenty szkoły
- Wychowawcy klas
- Pedagog
- Psycholog
- Świetlica
- Biblioteka
- Samorząd uczniowski
- Doradztwo zawodowe
- Informacje o szkole
- EWD
- RODO
- Egzamin gimnazjalny
- Osiągnięcia
- Dla rodziców
- Zajęcia pozalekcyjne
- Projekty edukacyjne
- Konkursy
- Twoje dane-Twoja sprawa
- Badacze strumieni
- Bohaterowie naszych ulic
- Harcerstwo
- Innowacja Pedagogiczna
Na skróty
Harcerstwo
- > Aktualności
- > Galeria
- > O harcerstwie
- > Prawo harcerskie
- > Hymn ZHP